Donno what to do = tak tahu apa nak buat

Monday, July 27, 2009
Isnin, perkara rutin yang akan dilakukan setiap pagi ialah pergi ke kelas. Pagi ni aku cergas lebih dari biasa. Mungkin dapat tidur yang sempurna. Mimpi apa malam tadi akupun tak ingat..(hahaha). kalau tak memang liat nak tidur. Kelas pertama pagi ini ialah Matematik Kej. 4. Kelas ni kadang-kadang menarik, kadang-kadang bosan gaban. Masuk je dalam kelas, aku dapat rasakan ada sesuatu yang tak kena. Ade pensyarah lain kat depan.Pehal ni?..aku salah kelas ke?..rupa-rupanya pensyarah tu yang salah masuk..fuhh...

kelas dimulakan dengan quiz, senang je..hahahaha. tiba-tiba aku rase panas. Mula-mula ingatkan sebab adrenalin aku tengah memecut laju, rupa-rupanya air cond rosak. Panas beb..kalau orang yang berjisim kecil macam aku pun berpeluh. Apatah lagi insan-insan yang berjisim besar. Bertakung..

Lepas je sejam setengah kelas, aku da mula mengantuk. Mungkin disebabkan kekurangan oksigen disebabkan air cond rosak dan kapasiti kelas yang melebihi kadar yang sepatutnya..macam bait dari puisi ni..

He saw an old man
gasping for air
And a baby barely able to breathe
In a crowded morning clinic


A,Samad Said, The Dead Crow

Semakin lama aku dalam kelas, semakin embuatkan aku nak keluar. Keingininan nak keluar tu berkadar langsung dengan masa aku dalam kelas. Macam buat laporan ujikaji makmal lak..hahaha..

0 sumpahan:

Post a Comment