Kisah bangau, ikan dan .......

Monday, March 29, 2010
ape brg mkn ikan,gua mkn arnab la!!..(bentak hati bangau tersebut)

Bangau oh bangau mengapa engkau kurus?
Macam mana aku tak kurus ikan tak mahu timbul
Ikan oh ikan Kenapa tak mahu timbul?
Macam mana aku nak timbul rumput panjang sangat

Korang mase kecik-kecik mesti pernah dengar lagu ni. aku bkn nk suruh korang nyanyi balik lagu ni.tp maksud di sebalik lirik ni dari persepsi aku. Mungkin korang perasan, kadang2 bile kite buat salah, selalu je kite nak salahkan bende lain. mesti mase kecik2 dulu, kalau kite terlanggar pintu mase baru nk belajar main kejar2, mak ayah kite mesti ckp 'jht pintu ni,nanti mak babap die!'..apekah dose pintu yg tak bernyawe tersebut??.bkn nak salahkan mak ayah.Tapi bende ni dah jadi budaya. sebab tu bile dah besar, bende tu da jadi kebiasaan.bile buat salah, kite salahkan bnde lain.mcm si bangau tu la,da xdpt mkn ikan.nak salahkan rumput.cube la gi pasar.kan byk ikan kat sane. Mcm budak2 liverpool jugak la, bile liverpool kalah, dorg salahkan referee.bias la,kne bayar la,bola pancit la,mcm la korang bole dengar.kalau da sampah tu,tetap sampah gak.hahaha..


5 sumpahan:

  1. Zuhairi said...:
    This comment has been removed by the author.
  1. Zuhairi said...:

    idup liverpool!
    idup liverpool dalam europa league!
    liverpool belong in europa league!
    hahaha

  1. ahmad najib said...:

    hahaha...final nt,lvpool kalah ngn fulham

  1. nuridrin said...:

    haha. lama gila kau tak menulis.
    busy?

Post a Comment