Beraya dengan Sony - Raya ketiga

Tuesday, September 29, 2009

Raya ketiga - Pagi2 lagi bonda tercinta dah kejutkan aku ajak pergi rumah sedara2 aku yang kat melaka. Mengantuk bukan kepalang sebab tidur lepas subuh. lepas bersiap, mak aku suruh bawak kereta sendiri sebab takkan nak pergi naik satu kereta je nak naik ramai2. aku paksa sepupu aku drive walaupun dia bukan pemandu yang telah disahkan oleh JPJ. pergi beraye entah berape buah rumah aku sendiri pun dah lupe. tapi yang penting perut aku dah lapar gile asyik makan kuih raya je.

Rumah terakhir ialah rumah tok su. memang tiap2 tahun kalau family aku dtg dia akan masak sedap2.Syukur ke hadrat Illahi, akhirnya aku bertemu dengan nasi yang aku idam2kan. aku orang pertama sampai kat meja dan aku org terakhir berundur dari meja. penuh perut aku macam isi minyak full tank siap melimpah keluar sekali. lepas tu balik rumah sebab ade saudara aku dari klang nak datang rumah.fuhh!!...lega..dalam perjalanan balik aku siap tertidur dalam kereta walapun perjalan hanya memakan masa 10 minit..

0 sumpahan:

Post a Comment